Pitikin mennä sortumaan herkutteluun viikonloppuna. Ahmin herkkuja kuin henkeni hädässä, ja kaduin raskaasti astuttuani tänä aamuna vaa'alle - olin lihonut viikonlopun aikana kaksi kiloa. Haluan painaa paljon vähemmän. Haluan olla keveä keijukainen. Haluan olla kaunis. Nyt minun täytyy aloittaa taas tiukempi ruokavalio, jos haluan päästä jälleen tavoitteeseeni. En halua enää koskaan sortua ahmimaan, jos seuraukset ovat tällaisia.

Muutenkin aion ottaa itseäni niskasta kiinni. Minun on pakko alkaa jälleen käydä kuntosalilla. Haluan kiinteytyä. Haluan olla ihailtu. Haluan olla laiha ja kaunis. Minun on yksinkertaisesti pakko! En halua menettää itsekuriani jälleen, sillä silloin koen menettäneeni kaiken. Laihduttaminen tuntuu ainoalta asialta, missä olen hyvä. Kaikki muu tuntuu elämässäni tuntuu epäonnistuvan.

Kaikki tuntuu jotenkin turhalta.

Ehkäpä Saarnaaja olikin oikeassaan sanoessaan, että kaikki on turhuutta. Niin, minulle kaikki muu paitsi laihdutus on turhaa.